Rakd rendbe a szobádat!

by - szerda, december 23, 2015

    
A Finnországban élő legjobb barátommal beszélgettünk és mesélte, hogy a finnekre nem jellemző a takarítás, csak éppen karácsony előtt. Nos, mondtam neki, én ezek szerint finn vagyok, mert én is csak karácsony előtt szoktam rávenni magam a pakolásra és takarításra, hogy az ünnepeken - ha addig kibírom, hogy ne teremtsek legalább ugyanakkora kuplerájt, mint azelőtt - ne ezzel kelljen foglalkoznom.

Szerintem ezzel nem vagyok egyedül, úgyhogy így, karácsony előtt ez a bejegyzés éppen aktuális. Ha legalább csak azokat pakoljátok el, amik látszanak és a szekrényekhez, fiókokhoz nem nyúltok, már az is valami, a nagytakarítás úgyis tavasszal szokott lenni. :) Így még a szüleitek sem köthetnek belétek és azért mégis csak jobb, ha legalább karácsonykor tisztaság és rend van a kuckónkban. Így még az ajándékoknak is lesz hely.

Az első és legfontosabb lépés, hogy vegyük rá magunkat. Ne halogassunk, ne mondjuk, hogy majd holnap megcsináljuk, mert abból megint holnap lesz és végül sosem jutunk el addig a pontig, hogy tényleg elkezdjük. Először én is azt mondtam magamnak, hogy majd következő nap megcsinálom, de tudom, mit is jelent ez, főleg nálam, emellett pedig pont én mondogatom mindig, hogy a halogatás a legrosszabb dolog.

Ha végre rávettük magunkat és tényleg elkezdjük, előtte két vagy három dolgot csináljunk meg. Én speciel szeretek listát írni szinte mindenről, így természetesen a pakolásról is: hol mit kel megcsinálni, mit miután kezdjek el és hasonlók. Ha ti is ilyenek vagytok és szükségetek van rá, mert nem bíztok magatokban, vagy csak simán jó, ha van egy ilyen támpont, akkor írjatok listát. Pakolás közben én még fűtés nélkül is kimelegszem, emellett bírom a hideget, így én ki szoktam nyitni az ablakot, hiszen szellőztetni úgyis kell. Viszont ha az előző két tippet nem tartjátok be, ez biztosan tetszeni fog: hallgassatok zenét közben. Ehhez nem is fűznék magyarázatot... :)
 
És most térjünk rá a lényegére: a menetére. Most a saját módszeremet fogom leírni, ami természetesen nem szentírás, csak lehet, hogy valakinek segítek a tapasztalataimmal.
  1. Ágy rendberakása - én mindig ezzel kezdem. Először is, mert nagyobb felület, amit ha rendbe rakok, valahogy több kedvem lesz folytatni, másodszor pedig általában oda pakolok és nem szeretném összekoszolni.
  2. Ruhák - én speciel mindig találok valahol szanaszét valami ruhát, úgyhogy a következő lépés, hogy összeszedem őket és valamit a szennyesbe rakok, valamit pedig vissza a szekrénybe.
  3. Könyvek - nos, ez a másik dolog, amit mindig találni nálam valahol a szobában. Vagy sima regényt, amiből egy idézetet kerestem, de lusta voltam visszarakni, vagy a vaskos francia szótáramat, vagy egy Spar-os matricagyűjtő könyvecskét, amit akkor szoktam elővenni, amikor az ágyban fejtek keresztrejtvényt vagy az ágyban számítógépezek (hogy az egeremet valami szilárd felületre tudjam rakni).
  4. Kivinni, ami nem ide való - a következő lépés, hogy összeszedem azokat a dolgokat, amik nem a szobámba tartoznak. Ezalatt például a koszos poharakat, bögréket értem, amik a konyhába, pontosabban a mosogatógépbe valóak, vagy az olyan könyveket, amik nem az enyémek és hasonlók.
  5. Táskák - miután elpakoltam a nem ide tartozó dolgokat, jöhetnek a táskák, amiket, amikor használtam, lusta voltam elpakolni. Kiszedek belőlük mindent, az ágyra szórom őket és elrakom a helyükre. Én az iskolatáskámat sem hagyom úgy, ahogy hazavittem, kipakolom a tankönyveket meg a többi cuccot, visszarakom, ami bele való és könyvek, füzetek nélkül félreteszem valahova.
  6. Szünet - fontos, hogy közben tartsatok szünetet, akár a lépések között, akár több lépés után, sőt, azt is megcsinálhatjátok, hogy a többi lépést másnap csináljátok meg. Én is két napra osztottam a takarítást és meg is lepődtem magamon, mert azt hittem, másnap már nem lesz ekkora lelkesedésem hozzá, de nem így lett. Még a porszívózás és portörlés hiányzik és készen leszek.
  7. Padló - eddig nagyobb dolgokat pakoltunk el és talán nagyobb felületeket tettünk rendbe, most pedig jöhetnek az apróságok. A szeméttel kezdjük, dobjunk ki mindent, amire nincs szükségünk.
  8. Íróasztal - nálam mindig itt van a legnagyobb kupi, egyszerűen képtelen vagyok rendben tartani. Én úgy szoktam csinálni, hogy átnézem, mi az, amit egyből a helyére tudok rakni, a többit az ágyamra szórom és majd idővel elrakom.
  9. Polcok - itt is az "ágyra rakom, amit hirtelen nem tudom, hova tehetnék"-módszert alkalmazom, hisz ha estig nem is tűnik el minden, egyszer le kell feküdnöm valahova, nem? Így rákényszerítem magam arra, hogy elrakjam őket (az már más kérdés, hogy akkor már csak visszaszórom őket a polcra vagy az íróasztalra - de pszt!).
  10. Ágy - azaz az itt lévő dolgok elpakolása. Na igen, ez nálam sokszor az előbb említett módon ér véget (visszakerülnek "eredeti" helyükre, ahova nem kéne), szóval ezt nem érdemes halogatni.
  11. Takarítás - portörlés és porszívózás ne maradjon el (és ebben a sorrendben), esetleg még fel is lehet mosni, hogy anyukának is legyen egy jó napja.
Őszintén remélem, hogy segítettem valamit ezzel a bejegyzéssel, ha igen, mindenképp írjátok meg kommentben! :)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés