2016. febr. 10.

6 tipp a könnyebb reggelekért

   
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én speciel rengeteget szoktam késni. Egyszerűen képtelen vagyok időben elkészülni, mostanában is egyre később indulok el itthonról reggelente, van olyan, hogy 1-2 percem van csak kiérni az innen 5 percre lévő buszmegállóba, táskával futni pedig nem éppen a világ legkellemesebb dolga. Egyetlen szerencsém, hogy egy kezemen össze tudnám számolni, ez a busz két év alatt hányszor érkezett időben... :)

Ez a bejegyzés most a hozzám hasonlóknak szól, akiknél a reggeli rohanás mindennapos program. Remélem, ismét tudok valami újat mondani!

1. AMIT LEHET, CSINÁLJ MEG ELŐZŐ ESTE!
Gondolj bele, mennyi értékes idő telik el reggel azzal, hogy a szekrény előtt állsz tanácstalanul és azt próbálod kitalálni, mit vegyél fel, vagy éppen nem találod a nyakláncodat, szájfényedet, pénztárcádat, matekfüzetedet! Ennyi idővel tovább aludhatnál vagy ehetnél, ha már előző este megcsinálnál mindent, amivel segíthetsz saját magadnak, például szedd össze és rakd olyan helyre a sminkcuccaidat, ékszereidet, ahol lehetőleg kéznél vannak, találd ki vagy készítsd elő, mit veszel fel másnap, pakold össze a táskádat, vagy ha lehet, csináld meg a másnapi reggelidet, esetleg a tízóraidat is.

2. ALAKÍTS KI RUTINT!
Nem hiszem, hogy olyan sokat kellene érvelnem emellett, hiszen ez szinte magától értetődő. Ha nincs rutinod, kapkodni fogsz és elfelejtesz megcsinálni dolgokat, ez pedig egyenes út a késéshez. Ha van egy jól bevált menetrended a reggelekre, akár még időt is spórolhatsz.

3. SZABJ HATÁRIDŐKET!
Könnyebben be tudod osztani az idődet, ha kialakítasz magadnak egy határidős rendszert, tehát például megszabod, hogy 6.20-ig mindenképpen ki kell kászálódnod valahogy az ágyból, 6.40-ig végezned kell a reggelivel, 6.50-ig fel kell öltöznöd stb. Persze ehhez előbb tudnod kell, nagyjából mennyi ideig tartanak neked ezek a dolgok. Ha úgy könnyebb, írd fel egy papírra őket és akaszd ki valahova a szobádban!

4. A KÖNNYEBB ÉBREDÉSÉRT...
Mindenki ismeri az érzést, amikor egyszerűen képtelenek vagyunk kikászálódni az ágyból, mert túl meleg, túl puha, túl kényelmes... Aztán kapkodunk, mert visszaaludtunk és legalább fél órás késésben vagyunk. Nos, ezt megelőzhetjük néhány apró trükkel. Az első jó tanácsom, hogy feküdj le korábban és aludd ki magad, ha teheted, nyilvánvalóan könnyebben indul a napod, ha kevésbé vagy fáradt már reggel. Ha sikerült felkelned, ébreszd fel magad! Ha nem fekszel vissza az ébresztőóra lenyomása után, hanem felülsz és csak meredsz magad elé egy darabig, rögtön könnyebb lesz teljesen felébredni. Én az ébresztőórámat direkt a szoba másik végébe raktam, így kényszerítve magamat, hogy egyből kipattanjak az ágyból és megszüntessem a fülsiketítő óracsörgést (más kérdés, hogy utána rögtön visszafekszem, de pszt). A visszaalvásra megoldás lehet a fény is: télen kapcsold fel a lámpát, nyáron húzd el a függönyt, hisz ki bír világosságban aludni? Viszont ha még ezektől sem ébredtünk fel teljesen, egy rövid zuhany, főleg, ha nem forró, hanem langyos és hideg vizet használunk, csodákra képes!

5. HALLGASS ZENÉT!
A zene mindenre jó, így természetesen arra is, hogy jobb hangulatban induljon a reggelünk, könnyebben felébredjünk, illetve még a határidők betartásában is segíthet: ugyanis attól, ha nem nézed az órát, azt hallod, ha véget ér egy zeneszám és tudod, melyik dal végére hol kell tartanod.

6. CSINÁLJ EGYSZERRE TÖBB MINDENT!
A Facebookra és az Instagramra rá tudsz nézni reggelizés, vagy éppen fogmosás közben, de fogat mosni akár hajszárítás közben is lehet. Kortyolsz egyet a teádba vagy a kávédba, miközben felveszed a zoknid és a nadrágod, fésülködés közben pakolsz kicsit. A legtöbb nő egyszerre több dologra is képes koncentrálni, főleg, ha késésben van reggel. :)

Nektek van valami saját, spéci trükkötök a reggelekre?

8 megjegyzés:

  1. Nos, èn abba a tìpusba tartozom, aki a szemèt se nyitja ki, mikor az òra csörög. Kinyomom, majd alszom tovább. Általában a párom rugdos ki az ágyòl,ès az is csak azèrt sikerül, mert a huszadik bökdösès után már mèrgembe pattanok ki a jo meleg kuckòmbòl. Règen (annyira nem is règen, csak pár ève) mikor mèg koleszos voltam, nekem is meg volt a reggeli rutinom, èn is egyszerre csináltam több, amugy különállò dolgot de a rendszer megvolt. Ez hasznos mindenkèpp főleg a hètalvòknál. Egy gondolatot azèrt hozzádűznèk mèg, nekem mindegy volt, hogy nyolckor vagy hajnali kettőkor alutam el, akkor sem ment a felkelès reggel, szòval szerintem ez tìpus függő, minden esetre hasznos kis bejegyzès ez annak akinèl mèg nem alakult ki a reggeli rutin:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én telefonra vagyok képtelen felébredni, viszont az ébresztőórámra szerintem még egy kómában lévő is felébredne, iszonyatosan hangos. :D
      Na igen, ez tényleg emberfüggő, hogy fel tud-e kelni valaki attól függetlenül, hogy mennyire alussza ki magát, de azért még jó tanács. :)

      Törlés
  2. Én általában hamarabb felébredek, úgy jó 10 perccel korábban, mint szólna a mobilom. Mivel 6:10-kor kelek (hogy 7-kor el tudjak indulni a melóba), így felkelés után megcsinálom a kávét, felöltözöm (előző este készítem ki a ruhámat), kávézom, megeszem a reggeli joghurtomat (ami sosem maradhat ki), fogat mosok, fésülködöm és még marad jó 15-20 percem olvasni is, mielőtt indulnom kell. Más kérdés, hogy fél tíz-háromnegyed tíz magasságában szoktam hétköznap lefeküdni, így ki tudom aludni magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsés vagy, én a tavalyi tanév végén voltam így, hogy percekkel hamarabb felébredtem és mégsem voltam annyira fáradt nappal. Hamar elkészültem és rengeteg időm volt reggel.
      Huh, én képtelen vagyok olyan "korán" lefeküdni. :D Ma is éjjel egykor aludtam el és aztán nagyon nehezen keltem fel.

      Törlés
  3. Üdv! Csak most találtam rá a blogodra, de nagyon tetszik.
    Ezt a posztot is hasznosnak találtam, annak ellenére. Minden hasonló cikket keresek, mert nekem is egy reggeli rutinra volt szükségem. Haladok vele, és remélem sikerül meg is tartani :) Nekem pont az időben lefekvés a kényes része a dolognak. Te hogyan "birkózol meg" ezzel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Köszönöm szépen, örülök, ha segíthetek. :3

      Huh, hát igen, az időben lefekvés sem a legegyszerűbb dolog, nekem is általában ez okoz problémát. Én este szoktam tanulni és házit írni, leggyakrabban ezek miatt húzódik el az egész. Szerintem ezt úgy tudnád megoldani, hogy megkeresed azt az okot, ami miatt későn fekszel le és azt próbálod megoldani. :D

      Törlés
  4. Köszönöm a tanácsot :) Viszont azt tudom is, mi az: ha leülök a számítógép elé, repül az idő. Már kezdek ráállni egy bizonyos időpontra, amikor már tényleg fel kell állnom és alvás, de ha még előbb kellene, lennének gondok :) Úgy olvastam, hallottam, az esti rutin is legalább annyira fontos - legalábbis a pihentetőbb alvás miatt. Köszi még egyszer :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, na igen, ismerős... :D Nekem is a gép miatt húzódik el a háziírás. :)

      Törlés

@sarah.flp

Kövess