Blogtipp - Ötletek a blogod hirdetéséhez

by - vasárnap, október 09, 2016

    
A bloggerek egyik legnagyobb problémája az olvasók keresése, azaz, hogy milyen módon népszerűsítsék az oldalukat és találjanak több olyan embert, akik szívesen olvassák az írásaikat. Én is sokáig keresgéltem a legjobb hirdetési módszereket, most ezeket és a tapasztalataimat szeretném megosztani veletek.

Mindenek előtt megjegyezném: ha hirdetsz, fontos, hogy megtaláld a megfelelő közönséget és a korosztályt, hisz nem biztos, hogy például egy beauty blogot egy olyan csoportban kellene reklámozni, ahol nagyrészt történetek, fanfictionök vannak, vagy éppen főleg egy tinédzsereknek szóló oldalt felnőttek között. Nem általános hiba, de nem árt tisztában lenni vele.

FACEBOOKOS CSOPORTOK
A legalapvetőbb hirdetőhely, hiszen Facebookja majdnem mindenkinek van, így sok emberhez el tudod juttatni a blogodat. Rengeteg hirdetős csoport létezik, akár külön a blogod típusára, témájára specializálódott közösségeket is találhatsz, ezzel pedig az előbb megfogalmazott probléma meg is oldódik. Én is a Facebookot használom leggyakrabban, a legtöbb megtekintésem is innen van.

Ha ezt a hirdetési módszert választod, ügyelj a reklámszövegre, hiszen mégiscsak az alapján kattint rá valaki a blogodra! Legyen igényes, figyelemfelkeltő, de közlékeny és ne legyen se túl rövid, se túl hosszú. Gondold végig, te mikor kattintasz rá egy linkre szívesen és az alapján írd meg a saját szövegedet! Fontos, hogy mindig csatolj hozzá képet is, lehetőleg egy szép és igényes példányt, ne egy olyat, amit először dob ki a Google. Lehet, hogy valaki csak a fotó miatt fogja megnézni az oldaladat, mert ez a figyelemfelkeltőbb egy hirdetésben. Mellesleg még megemlíteném az emojikat, én minimum két mosolygós jelet minden szövegembe belebiggyesztek, így barátságosabb az egész. :)
   
Amikor hirdetsz, reklámozhatod az egész blogodat, vagy akár csak egy bizonyos bejegyzést, de persze az utóbbi megoldásnál elég csak egy két soros ajánlót írni, nem egy komplett bemutatást, mintha magát a blogot ajánlanád. Érdemes olyan bejegyzéseket közzétenni a blogos csoportokban, amik egy aktuális témáról szólnak érdeklik a többi embert, nyilván ha mondjuk a rovatod legújabb részét tennéd ki, nem sok ember kattintana rá. Ezek egyébként az észrevételeim szerint népszerűbbek, mintha csak magát a blogot reklámoznád.

Az sem teljesen mindegy, hogy milyen időpontban hirdeted a blogodat: észrevételeim szerint ugyanis sokkal többen néznek fel az oldaladra, ha körülbelül este 18.00 és 21.30 között kerül fel a csoportokba.

KOMMENTELÉS
Ez is egy nagyon jó módszer a hirdetésre amellett, hogy akinek a blogjához hozzászólunk, az még örülni is fog nekünk. Nem, természetesen nem az ilyen "most nyílt a blogom, nézz be"-típusú kommentekre gondolok, ha hozzám ilyen érkezne, egyből törölném is a hozzászólást. Ne direkt azért írj véleményt valahova, hogy rádkattintsanak, hozzám egyszer három új olvasó úgy jutott el, hogy kommenteltem valahova, pedig akkor eszembe sem jutott saját magam reklámozása, szimplán csak azért írtam, hogy örüljön a blogger. :)

BLOGMEGOSZTÓS BLOGOK
Van egy nagyon jó honlap, ahova ha beküldöd a blogodat, automatikusan feltöltődnek a bejegyzéseid a megadott kategóriába és aki böngészi az oldalt, rátalálhat a blogodra. Ez lenne a Blogolj.eu, a statisztikám szerint a Facebook és a Google után ennek a honlapnak a segítségével találtak rám eddig a legtöbben. Természetesen léteznek más hasonló oldalak is, de én csak ezt ismerem.
 
KÖZÖS PROJEKTEK MÁS BLOGGEREKKEL
Ha nagyon kreatív vagy, eszedbe juthatnak egyalkalmas vagy akár hosszú távú projektek, amiket más bloggerek segítségével meg tudnál csinálni. Nekem ilyenek a vendégírós posztok és az I dare you! kihívássorozat. Ezzel nem csak egymást hirdethetitek, hanem akár ismeretségek, barátságok is kialakulhatnak és nincs is jobb egy olyan kapcsolatnál, ami hasonló érdeklődési körön alapul. :)

LINKCSERE
Népszerű hirdetési módszer a linkcsere kérés, azaz amikor két blogger kiteszi egymás oldalára a másik linkjét. Ez is egy elég jó módszer lehet, feltéve, ha az olvasók átböngészik a linkcsere modult az adott blogon. Ehhez egy megjegyzésem van: igényes blogoktól kérjünk cserét és fordítva, csak színvonalas blogokat reklámozzunk.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA
Itt legfőképpen a blog Facebook oldalára, Twitter-profilra és Instagram-fiókra gondolok. Bár nem ezek a legnagyobb olvasóforrások, de minden ember ugyanúgy számít és ha legalább 2-3 olyan valakit nyertünk velük, akik rendszeres látogatói a blognak, már megérte, szóval legyünk aktívak a közösségi oldalakon is!

Nos, ezek lennének az én módszereim és véleményem a témáról. Nektek milyen tapasztalataitok vannak ezen a téren?

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Szia! Fantasztikusan összeszedted a különféle hirdetési felületeket, gratula a bejegyzéshez :) Én többnyire linkcserével operálok, de a blogolj.eu-ról is szoktak jönni emberkék, meg persze keresésekből. Nálam még az ask.fm játszik, állandóan feldobom oda is az új bejegyzéseket, még esetleg azt tudom javasolni :) Amit a kommentelésről írtál, az teljes mértékben igaz, én is jó néhány olvasót szereztem így. És mindig annyira örülök, amikor valaki felhozza ezt a hirdetési módot is, mivel nagyon sokan nem kommentelnek egyáltalán, pedig már ezért megérné odabiggyeszteni valamit egy bejegyzés alá, aminek persze az író is rettentően örül, hátsó szándék ide vagy oda.
    Szóval örülök, hogy olvashattam, csak így tovább! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, köszönöm! :) Hmm, én már többször is próbálkoztam ask.fm-el, de két óránál többet nem bírtam ki rajta, meg nem is találtam ott megfelelő "közösséget".
      Örülök, hogy neked is pozitív tapasztalataid vannak, bátorítani kell az embereket a kommentelésre. :D
      Köszi szépen! :)

      Törlés