Céljaim az érettségiig

by - csütörtök, május 11, 2017


A ballagási- és érettségi időszakban mindig azon gondolkozom, milyen lesz, amikor az én időm jön el - amikor az én évfolyamom lesz a legidősebb, és mi szívatjuk majd a gólyákat; amikor ránk néznek fel és tőlünk kérnek tanácsot; amikor az én ballagásomra díszítik fel virágokkal az egész iskolát; és amikor én búcsúzom el a tanáraimtól és a gimnáziumban eltöltött csodálatos (ez irónia) évektől. Az idő csak úgy repül, és hirtelen azt vesszük észre, hogy a nagybetűs Élet küszöbén állunk.

Elméletileg a középiskolás időszak egy fontos része az életünknek, ezenfelül mindezt egyetlenegyszer élem át, ezért szeretném maximálisan kihasználni, hogy amikor eljön az én időm, a lehető legbüszkébben tekintsek vissza ezekre az évekre. Ennek okán kitűztem néhány célt, amelyet a hátralévő 2 teljes tanévben, még a rettegett érettségi előtt meg szeretnék valósítani. Többnyire tanulmányi célokról van szó, amelyek reményeim szerint motiválnak majd, illetve pár egyéb terv is bekerült a listába, amelyekkel azt szeretném pótolni, amit az iskolában nem kapunk meg, tehát tulajdonképpen felkészülni a valóéletre... :)

Idővel lehetséges, hogy bővülni fog a lista, vagy éppen egy-két dolog tekintetében meggondolom magam, illetve amit már sikerült teljesítenem, áthúzom.

MEGTANULNI KONCENTRÁLNI
A legnagyobb problémám a tanulással az, hogy leülök, megtanulok, majd felmondok két sort, és máris nem arra figyelek, amire kellene: átrendezek valamit az íróasztalomon, pörgök egyet a székemen, megnézem a telefonomat, bámulom a felhőket... Így mindaz, amit 20 perc alatt be tudnék magolni, beletelik 2 teljes órába. Ráadásul ugyanez van az esszéírásnál, vagy éppen egy szimpla blogbejegyzés írásakor is. Jövőre a fakultációk miatt még inkább szükségem lesz a koncentrációra, ezért mielőbb meg kell oldanom ezt a helyzetet.


JÓ ÁTLAG FÉLÉV/ÉV VÉGÉN
Nem vagyok az a típus, aki belerokkan a tanulásba, sem az, aki állandóan a jegyein stresszel, de azért mégis jó lenne egyszer egy olyan átlagot produkálni félév vagy év végén, amire büszke is lehetek, ezt pedig mikor valósíthatom meg, ha nem mostanában?

ANGOL KÖZÉPFOKÚ NYELVVIZSGA
Elméletileg 2018-tól ingyenes lesz az első nyelvvizsga, francia felsőfokút pedig az érettségivel együtt szerzek majd, ám még az elkövetkezendő két évben szeretnék a második nyelvemből legalább egy középfokú nyelvvizsgát, hogy legyen valamim, ami biztos.

RÉSZT VENNI EGY VERSENYEN
Még sohasem vettem részt tanulmányi versenyen, ám mostanában kezdem úgy érezni, hogy nem szeretném, ha ez kimaradna az életemből és nem biztos, hogy máskor is lesz rá lehetőségem.

ELINDULNI EGY PÁLYÁZATON
Bármilyen pályázaton, de főleg novellás- vagy rajzpályázatokra látom a legtöbb esélyt. Lényeg, hogy megpróbáljam, alakul, ahogy alakul, veszteni nem veszítek vele, ellenben az is lehet, hogy lesz egy óriási sikerélményem. :)

MEGTANULNI A PÉNZÜGYI DOLGOKAT
Jelen pillanatban éppen annyira értek a pénzügyekhez, mint ahogyan már a címből láthatjátok: semennyire. Azonban ha az érettségi után kisodródom a nagyvilágba, szükségem lesz ezekre az ismeretekre, hogy megtaláljam a legjobb ajánlatokat, ne verjenek át, vagy egyáltalán ki tudjak fizetni egy villanyszámlát. Ez az egyik legfontosabb dolog, amit az iskolában tanítani kellene, mégsem teszik.

Az még csak ráadása a dolognak, hogy mostantól nyelvi érettségi tétel a pénzügyek, azonban hiába sajátítom el lelkiismeretesen a szókincset, sohasem fogom tudni rendesen megtanulni ezt a témát, ha hiányoznak az alapvető ismeretek, jobban mondva egy betűt nem értek az egészből.


ELMENNI EGYEDÜL NYARALNI
Vagy éppen egy-két baráttal, lényeg, hogy nem felnőttel. A "nyaralás" fogalmába viszont belefér akár egy hétvége valamelyik, tőlünk távolabbi Balaton-parti szállodában, vagy kicsit messzebb egy kempingben, esetleg átugrani egy napra Ausztriába vagy Horvátországba...

ELOLVASNI RENGETEG IFJÚSÁGI- ÉS KLASSZIKUS KÖNYVET
Avagy művelődni. Kötelező olvasmánynak általában a legpocsékabb könyveket választják ki, amit vagy még "nem tudunk eléggé értékelni", vagy tényleg nem a világegyetem legcsodálatosabb alkotásai, mindenesetre van milliónyi más klasszikus, illetve ifjúsági regény, amit az Odüsszeia helyett szívesebben elolvasnék - ráadásul mikor máskor vegyem a kezembe a young adult könyveket, ha nem most?

ELOLVASNI AZ ÖSSZES SHAKESPEARE-DRÁMÁT
Régebben volt egy kihívás Molyon, miszerint el kellett olvasni az összes könyvet Shakespeare-től. Megpróbáltam, de a határidőn belül nem sikerült, azóta viszont a kedvenc írómmá vált, és imádom olvasni a drámáit. Elhatároztam, hogy utólag teljesítem ezt a kihívást, és egészen egyszerűen azért választottam az érettségit határidőnek, mert jobbat nem találtam - elvégre egy korszakot zár le az életemben.

Nektek is van hasonló listátok? :)

You May Also Like

6 megjegyzés

  1. Gyönyörű és igazán inspiráló céljaid vannak, jó látni, hogy komolyan szeretnéd venni a gimnáziumi időszakot, és nem elfecsérelni felesleges dolgokra az értékes időt, mint a legtöbb velünk egykorú ember. Sok sikert kívánok a megvalósításukhoz! ((:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh köszönöm, ez nagyon jól esik! ^^

      Törlés
  2. Ezek nagyon jó célok, kívánom, hogy megvalósuljanak! :)
    A bejegyzésednek köszönhetően, most szívesen visszamennék gimibe.... ha csak egy kis rövid időre is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Nem is gondoltam volna, hogy ennyire inspiráló lesz ez a bejegyzés.

      Törlés
  3. A gimi sosem volt a kedvencem, éppen ezért én is mindig vártam, hogy végre elballaghassunk. Alig vártam, hogy sorfalat álljanak nekünk, végigvonulhassunk minden termen, mint minden előző évben. Aztán mire mi ballagtunk, már nem volt sorfal és csak egy terembe mentünk be... Elszomorító volt.
    De azért neked drukkolok, hogy a céljaid meglegyenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh :( Sajnálom, hogy neked nem volt nagy élmény.

      Törlés