11 dolog, amit a blogolásnak köszönhetek

by - szerda, július 12, 2017


Nagyjából 6 évvel ezelőtt ismerkedtem meg a blogolással, és azóta is a rabja vagyok. Rengeteg platformot, témát kipróbáltam már, voltak kisebb-nagyobb kihagyások, nehézségek, de mindezek eltörpülnek ahhoz képest, hogy mennyi sikerélményt, örömet, és persze tapasztalatot szereztem ezalatt a csodás időszak alatt. A 11 legfontosabbat össze is szedtem. :)

1. SZÁMÍTÓGÉPES ISMERETEK
Ha nem lett volna a blogolás, sohasem kényszerülök rá, hogy jobban kihasználjam a modern technikát, pontosabban a blogolás "édeshármasát". Úgy gondolom, a legalapvetőbb videó- és képszerkesztő programokat, mint a Movie Maker, Photoscape maximálisan ki tudom használni, ezen kívül szoktam ügyeskedni Gimppel és Photoshoppal, néha pedig a Sony Vegas is előkerül.

Egy komolyabb bloggernek a HTML/CSS kódokat minimum alapszinten illene ismernie, hiszen így gyakorlatilag bármit alakíthatunk a blog kinézetén, ha pedig letöltött sablont használunk, szinte lehetetlen, hogy az teljes egészében megfeleljen az elvárásainknak. Komolyabb kódot magamtól még nem lennék képes írni, de a legtöbb felmerülő problémát meg tudom oldani.

2. KÖZÖSSÉGI MÉDIA
A bloggerek általában a legalapvetőbb social media platformokon megtalálhatók, és aktívan tevékenykednek. A sorból persze én sem lógok ki: a blog Facebook oldalára mindig kikerülnek a friss posztok, Twitterről is meglepően sokan nyitják meg a bejegyzéseket, Instagramra pedig a lehető legjobb képek készítésére törekszem.


3. ÍRÁSKÉSZSÉG FEJLŐDÉSE
Nem titok, hogy később legfőképpen írással szeretnék foglalkozni, és egy blog remek gyakorlási lehetőség, ugyanis az ember bejegyzést rendszeresen ír. Ha visszaolvasom a két évvel ezelőtti posztokat, látványos a különbség, hiszen azóta rengeteget fejlődtem.

4. IGÉNYESSÉG
Avagy kihozni magamból a legtöbbet. Folyamatosan arra törekszem, hogy a sablon és a blog felépítése a lehető legpraktikusabb, legátláthatóbb, legrendezettebb legyen. A posztokat minimum kétszer-háromszor átolvasom, mielőtt kikerülnének az éterbe, és addig nem nyugszom, amíg meg nem találom a megfelelő képeket hozzájuk. Az eredmény szerencsére meg is látszik, hiszen gyakran kapom ezt a visszajelzést. :)

5. BLOGOS BARÁTSÁGOK
Már magát a blogger világ kapuját egy ilyen barátság nyitotta meg számomra. Rengeteget köszönhetek annak a lánynak, a legaktívabb időszakomban tevékenykedtünk együtt. Azóta sajnos már nem beszélünk, ám a barátok mennek és jönnek, így most van is egy újabb társaságom, akiket imádok!


6. KITARTÁS
Egyértelműen a Metaforaszennyezés az eddigi egyetlen olyan blogom, munkám, projektem, vagy bárminek is nevezzük, ami mellett a legtovább kitartottam. Híres vagyok arról, hogy mindenbe belekezdek, ám semmit sem fejezek be, így ezt a két évet egy nagyobb sikerként könyvelhetem el.

7. ESEMÉNYDÚSABB ÉLET
Amióta blogolok, sokkal több helyre járok el, több mindent próbálok ki, és bátrabb is vagyok, mindezt pedig egyszerűen azért, hogy legyen miről írni. Az írás megköveteli, hogy sok mindent láss és átélj. Bár ezen a téren bőven van még hova fejlődnöm, látványos a különbség a 2 évvel ezelőtti énemhez képest.

8. TÁGABB ÉRDEKLŐDÉSI KÖR
A blogolás nem csak abból áll, hogy bejegyzéseket írok, hanem mások írásait is követem és olvasom, és ezzel felfedezek olyan témákat, oldalakat, dolgokat, amelyek érdekesek, de azelőtt nem is tudtam róluk, vagy éppen nem foglalkoztam velük.


9. POZITÍVABB ÉLETSZEMLÉLET
Valószínűleg rám sem ismernétek, ha a 3 évvel ezelőtti énemmel találkoznátok. Mások írásai, illetve maga a blogolás rengeteget segített abban, hogy a pozitív dolgokra koncentráljak, és értékeljem az élet apróbb örömeit is, hiszen több bejegyzésemben is ezeket hangsúlyozom.

10. ÖNISMERET
Nem is gondolná az ember, az írás mennyit segít abban, hogy megismerd önmagadat. Az ember, miközben ennyi időn keresztül építget egy főleg személyes témájú blogot, rájön, pontosan mit szeret, mi az, ami érdekli, és amihez a legjobban ért. Egyértelműen a blogolás volt az, ami megoldást jelentett számomra a tinédzserkor legnagyobb problémájára, az egyéniség keresésére.

11. JÖVŐKÉP
Talán az egyik legkomolyabb dolog, amit a blogolásnak köszönhetek az, hogy megtaláltam azt a tevékenységet, amivel az egész hátralévő életemben szeretnék foglalkozni, és ezt az egyik legfontosabb felismerésként könyvelem el, ezt bizonyítja az is, hogy ilyen hosszú ideig nem volt még fix a jövőképem. Rájöttem, hogy az írás a mindenem, újságíróként pedig - ha összejön - hasonló témákról szeretnék írni, mint amiről a Metaforaszennyezés szól.

Konklúzió: bloggernek lenni fantasztikus. :)

Hasonló bejegyzések

6 megjegyzés

  1. Imádom minden bejegyzésed.. Ez a blog annyira te vagy.. Bár már nem beszélünk sokat de mégis ha történik valami nagyobb dolog az eletben azt megosztjuk egymassal 😊😊
    Örülök, hogy akkor ott megismerhettelek, a bloggerkedésünk közös évei segítettek át egy nehéz időszakon amiért mindíg hálás leszek neked. Puszillak és további sok sikert a terveidhez és a bloghoz. ❤️❤️❤️❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan cuki vagy, köszönöm szépen! ♥♥♥

      Törlés
  2. Szia! Nem rég kezdtelek el olvasni, pontosabban amikor twitteren megláttam az egyik tweetedet a blogról. Rögtön rákattintottam és elolvastam a posztot. Annyira csodálatosan írsz, hogy teljesen magával ragadott, rengeteg inspirációt és segítséget adott. Rendkívül inspiráló személyiség vagy, minden posztod után annyira jó kedvem lesz és eszembe jut, mennyi csodás dolog van a világon. Biztos vagyok benne, hogy óriási jövő vár rád, hiszen nagyon tehetséges vagy. Folytasd az írást, blogolát, mert alig várom, hogy a kezeim között foghassam majd az egyik könyvedet. :)
    Puszi:Rebeka :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jó ég, ez az eddigi egyik legcukibb komment, amit kaptam! *-* Nagyon köszönöm, hihetetlenül feldobtad a napomat!

      Törlés
  3. Remélem sok emberhez eljut ez a bejegyzés, hogy minél többeknek hozza meg a kedvét (újra) a blogoláshoz. Lehet csak nekem tűnik így, de kissé kihalóban van ez az ág, főleg ami az ehhez hasonló blogokat illeti (hiszen a történetes oldalak továbbra is pörögnek). Az emberek talán túl lusták olvasni és manapság egyszerűbb megnézni egy videót, vagy képeket nézegetni, mintsem olvasni. Pedig egy ilyen bejegyzés elolvasása is sokat tud segíteni.
    Csak így tovább!

    u.i.: honnan van az instagramos slidered? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Igen, a blogolás valóban nem olyan népszerű, mint a YouTube, és nem is lesz soha, de én speciel nem is szeretném, hogy annyi ember olvasson. Bár a videózás a jövő, szerintem rengeteg lehetőség van a blogolásban is.

      snapwidget.com :)

      Törlés