2018. nov. 5.

Prágai élménybeszámoló

Csupán szimpla kíváncsiságból: kereste valaki nálam a Blogger Days idei élménybeszámolóját? :) Az sajnos hiába tette, ugyanis éppen arra a hétvégére esett az osztálykirándulásunk.

Bár nagyon szerettem volna részt venni az eseményen (protekciósként már nyár eleje óta tudtam a dátumát, és azóta készültem rá, ráadásul tudjátok, mennyire szeretem a magyar blogger-vlogger társadalmat összefogó kezdeményezéseket), de sajnos túl későn kezdtük el szervezni a kirándulást, így már csak arra a bizonyos hétvégére találtunk üres szobát a szálláson, és mivel végzősként ez volt az utolsó közös utazásunk, úgy döntöttem, most az osztályt választom.

Az elsődleges úticélunk Prága volt, de út közben megálltunk Pozsonyban néhány órára, illetve visszafelé tettünk egy rövid kitérőt egy Kutná Hora nevű kisvárosba. Erre mindösszesen 3 napunk volt, a 2 éjszakát Prágában töltöttük.

Pozsony

Amint említettem, itt mindössze néhány órát (talán hármat) töltöttünk, vagyis nem tudok túl sok mindent mesélni róla. Összességében nem volt felemelő élmény, ugyanis sem építészetileg, sem hangulatilag nem nyűgözött le a város (vagy csak szimplán túl erősen él még bennem nemrég töriből vett téma, a trianoni békediktátum emléke, ahol fakultációsként részletesen megtanultam, milyen aljasak voltak a szlovákok a kisebbségbe került magyar etnikummal).

Elsőként a várat szerettük volna megnézni, csakhogy Macron, a francia elnök látogatása miatt az egész épület le volt zárva. Ezután a belvárosban sétáltunk, majd kaptunk egy kis szabadidőt - amikor ismét sétáltunk -, és végül folytattuk az utunkat Prágába.

Ha jól tudom, ez a színház

Panoráma a várból

Prága

Késő délután aztán megérkeztünk a cseh fővárosba, ahol rögtön elfoglaltuk a szállásunkat. Miután kellőképpen elszörnyülködtük magunkat a 14 fős dohos és leginkább egy múlt századbeli internátushoz hasonló szobákon, kőkemény ágyakon, lyukas ágyneműkön és a falon lévő vércseppeken (nem viccelek), tettünk egy rövid esti sétát a belvárosban.

Másnap délelőtt megnéztük a várat egy nagyon kedves magyar származású idegenvezetővel, aki közben nagy vonalakban elmesélte nekünk Prága történetét és legendáit (ha erre jártok, szerintem érdemes utánanézni ezeknek, nagyon érdekes például az órásmester története). A túra a kikötőben ért véget, ahol svédasztalos ebéd várt ránk egy sétahajó fedélzetén (lehet irigykedni).

Az ebéd után három órás szabad programot kaptunk, ami alatt kényelmesen be tudtuk szerezni a kötelező szuveníreket, és emellett maradt idő a különböző kis üzletek és a Starbucksok felfedezésére is. Miután megvacsoráztunk a szálláson, a nap zárásaként az osztállyal közösen még beültünk egy közeli kocsmába belekóstolni abba a bizonyos híres cseh sörkultúrába.

Kutná Hora

Másnap reggel indultunk haza, ám út közben még megálltunk egy Kutná Hora nevű kisvárosban. A településről annyit érdemes tudni, hogy az UNESCO világörökség része, és mérete ellenére több középkori látványosság is található benne. Nekünk csupán ezek közül kettőre volt időnk: a Szent Borbála-katedrálisra, illetve a Csontkápolnára, ami egy valódi emberi csontokkal teli épület a helyi temető közepén.

Ezek a programok már fakultatívak voltak, és én személy szerint már annyira le voltam amortizálódva, hogy inkább kihagytam mindkettőt.

Összességében

Igazság szerint nagyon vegyes érzéseim vannak az úttal kapcsolatban, elsősorban két dolog miatt: a szállásunk egyszerűen pocsék volt - utána éjjel alig tudtam aludni a saját ágyamban a hátfájástól -, illetve nagyon sajnálom, hogy kihagytam az idei Blogger Days-t.

Prágába viszont már 12 éves korom óta el szeretnék jutni egy személyes ok miatt, ami bár igazából utólag aktualitását vesztette, hihetetlenül lenyűgözött ez a város mind az építészetét, mind a hangulatát tekintve. Biztos vagyok benne, hogy amint csak tehetem, visszatérek ide, sőt, egy rövid ideig szívesen laknék is itt a későbbiekben.

Te jártál már Prágában? :)

1. Miközben a facebook-on én is osztottam meg a blogos csoportokban a bejegyzésem, mindig te jöttél szembe a posztoddal és furdalt már a kíváncsiság. :D Nem kellett csalódnom, a képek nagyon szépek lettek és jó volt olvasni is az élményedről egy kicsit. :) Sajnos még nem jártam Prágában, de ezek után még inkább el szeretnék nézni egyszer oda. :)

2. Nagyon szeretem az ilyen jellegű posztokat, olyan jó látni, hogy kinek milyen a látásmódja egy városról. És még nem jártam Prágában sajnos, de nagyon szeretnék oda eljutni! :)

1. Maga a város elég drága, viszont szerintem viszonylag olcsón el lehet oda jutni. :)

3. Nekem Prága már csak azért is különleges hely, mert ott nyaraltunk először kettesben a párommal. Csodás négy nap volt, mindig jó érzés feleleveníteni! Engem is lenyűgözött a belváros, mi ráadásul kombinált jeggyel a Szent Vitus székesegyházat és az Arany utcácskát is megnéztük. :) Mi a szállással is szerencsésen jártunk, akkor, 5 éve nagyon szuper reggelis helyet találtunk viszonylag jó áron, és vonattal mentünk Budapestről. Nyáron persze iszonyatosan sok ember volt mindenütt, de valahogy az maradt meg, hogy milyen nagy boldogság volt kéz a kézben lófrálni és bejárni a várost. :))

1. Már olvasni is jó érzés volt ezt! :D
      Legközelebb én is biztosan az emberemmel megyek, valószínűleg érettségi és államvizsga alkalmából adjuk majd egymásnak jövő nyár elejére. :)

2. Köszi! :)) Szuper lesz, nagyon fogjátok élvezni! :)